بیت کوین چیست؟

بیت کوین، اولین سیستم پرداخت و ارز دیجیتال غیرمتمرکز موفق جهان است. اگر در مورد ارز دیجیتال می‌شنوید، احتمالاً در مورد بیت کوین هم شنیده‌اید. Bitcoin، مترادف رمزارز است. در حالی که اتفاقات زیادی در دنیای کریپتو میفتد، مبتدیان علاقه‌مند به این حوزه مایلند بیشتر و بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال مختلف بدانند.. مانند این که “بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟”

بیتکوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی به کار گرفته می‌شود.

بی تی سی اولین ارز رمزنگاری شده دیجیتال غیرمتمرکز در جهان بود که مانند انقلابی در بازارهای ارزی ظاهر شد. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط یک برنامه نویس ناشناس با نام مستعار “ساتوشی ناکوموتو”  آغاز به کار کرد. در حال حاضر، این ارز دیجیتال از محبوبیت بسیار بالایی در سراسر جهان برخوردار است و پرچم دار سایر ارزهای رمزنگاری شده محسوب می شود.

نباید این نکته را فراموش کرد که با این همه استقبالی که از بیت کوین شده، هنوز هم معایبی دارد. قبل از اینکه به سمت ارز های دیجیتال بروید، بهتر است از تمام مزایا و معایب آن ها با خبر شوید تا بی گدار به آب نزنید!

در حدود اواسط ۲۰۱۰ میلادی ، ناکاموتو به کارهای دیگر ادامه داد و بیت کوین را به دستان چند عضو برجسته جامعه کریپتو کارنسی سپرد.

اگر در مورد بیت کوین اطلاعاتی ندارید، این مقاله از آموزش بازارهای مالی، برای شما مناسب است. در این مطلب، به شما می‌گوییم که بیت کوین چیست و عملکرد آن در رمزارزها چگونه است؟ پس، برای آشنایی هر چه بیشتر با مقولۀ Bitcoin، تاریخچه پشت آن، نحوه کارکرد آن، نحوه دریافت آن، و برای چه چیزی می توان از آن استفاده کرد، با ما همراه باشید.

بیت کوین چیست؟ |  What is Bitcoin

همان‌طور که در مقالۀ “ انواع ارز دیجیتال ” گفتیم، یکی از انواع ارز دیجیتال ، پول دیجیتال است، و مهم‌ترین پول دیجیتالی هم، بیت کوین نام دارد. می‌بینید که قبلاً هم به‌نوعی اشاره کردیم که بیت کوین چیست؛ ارز دیجیتال بیت کوین یا به انگلیسی Bitcoin، نوعی پول مجازی است. به زبان ساده، بیتکوین، یک برنامۀ رایانه‌ای است که افراد را قادر می‌سازد تا ارزش پول را مستقیماً با یکدیگر مبادله کنند.

در پاسخ به پرسش “بیت کوین چیست”، این را هم بگوییم که اولین کالای رمزنگاری، یک بلاک‌چین است که می‌تواند مانند پول نقد محافظت‌شده از طریق ارزهای رمزنگاری‌شده مبادله شود. تجارت بیت کوین، بدون هیچ‌گونه مداخلۀ کارگزاران و واسطه‌ها، به صورت ناشناس است.

بنابراین، بیتکوین (BTC) یک ارز رمزنگاری‌شده است، یک ارز مجازی که برای عمل به‌عنوان پول و نوعی پرداخت خارج از کنترل هر شخص، گروه یا نهاد طراحی شده‌است، بنابراین، نیاز به دخالت شخص ثالث در تراکنش‌های مالی را از بین می‌برد. به ماینرهای بلاک‌چین، برای کار انجام‌شده برای تأیید تراکنش‌ها پاداش داده می‌شود و می‌توان آن را در چندین صرافی خریداری کرد.

تاریخچه بیت کوین

خب، دانستیم بیت کوین چیست، اما این نام، از کجا آمده‌است؟ بیتکوین، در سال 2009 به‌وسیلۀ یک فرد توسعه‌دهندۀ ناشناس یا گروهی از توسعه‌دهندگان، با استفاده از نام مستعار “ساتوشی ناکاموتو” ایجاد و به عموم معرفی شد. از آن زمان، این ارز دیجیتال، به شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری‌شده در جهان تبدیل شده‌است. محبوبیت آن، الهام‌بخش توسعۀ بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شده‌است. این رقبا که می‌خواهند بدانند بیت کوین چیست، یا سعی می‌کنند بیتکوین را به‌عنوان یک سیستم پرداخت، جای‌گزین کنند یا به‌عنوان ابزار یا توکن‌های امنیتی در سایر بلاک‌چین‌ها و فناوری‌های نوظهور مالی استفاده می‌شوند.

لازم به ذکر است که در دهۀ 90، سایفرپانک گروهی بود که روی مدل‌های امنیتی با استفاده از رمزنگاری کار می‌کرد. این تیم، از ریاضیات پیشرفته برای محافظت از تجارت، امور مالی و ارتباطات استفاده کرد. توسعۀ این پروتکل‌های رمزنگاری، منجر به ایجاد بیتکوین شد که باعث تقویت فردی، و عدم اعتماد به دولت شد. این یعنی بیتکوین، اولین پول دیجیتالی بود که سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا را ارتقا داد.

در ابتدای کار، این ارز دیجیتال با انتقادات زیادی روبرو شده بود که عمده این نظرات منفی، به خاطر کلاهبرداری هایی بود که با نام بیت کوین صورت گرفته بود. به طور مثال شرکت هایی مانند “Bitcoin Trader” سود های زیادی را به سرمایه گذارانشان وعده می دادند و از افراد مشهور جامعه، برای تبلیغات دروغین شان استفاده می کردند.

چنین کلاهبرداری هایی، باعث شد که نام بیت کوین برای مدتی دلهره آور باشد. اما به مرور زمان که کارشناسان بخش های مختلف، شروع به درک ماهیت بیت کوین و فناوری زیربنایی آن (بلاکچین) کردند، به قدرت ارزهای دیجیتال پی بردند و آن را مثبت دانستند.

 

بیتکوین چیست؟

عملکرد بیت کوین

آیا می‌دانید فناوری زیربنایی بیت کوین چیست؟ فناوری زیربنایی Bitcoin، بلاک‌چین است که نوعی دفتر کل دیجیتال است. از آنجایی که این پول، دیجیتال است، شما از نظر فیزیکی، مانند پول نقد، مالک آن نیستید. شما از طریق کلید خصوصی، مالک آن هستید. کلید خصوصی، شما را قادر می‌سازد از بیتکوین استفاده کنید، بنابراین، مطمئن شوید که کلید خصوصی را در مکانی امن ذخیره می‌کنید. به‌طور خلاصه، شما صاحب بیت کوین، به شکل داشتن مجموعه‌ای از کلیدهای خصوصی منحصربه‌فرد هستید.

علاوه‌براین، بیتکوین تحت چاپ اسکناس یا استخراج سکه نیست. کاملاً خودمختار است. تحت کنترل هیچ موسسه مالی، بانک یا حوزۀ قضایی نیست. علاوه‌براین، به دلیل ناشناس‌بودن آن، هیچ جزئیات تراکنش یا جزئیات کاربر ثبت نمی‌شود. در این‌جا سوال دیگری که مطرح است این است که تراکنش‌های بیت کوین چیست و چطور انجام می‌شود؟ جواب این است که تراکنش‌های بیتکوین، از طریق فرآیندی به نام “استخراج بیت کوین” شکل می‌گیرند.

به زبان ساده، استخراج یک روش استخراج است. در این روش استخراج، الگوریتم‌های محاسباتی، به بخشی از یک معمای چالش‌برانگیز ریاضی تبدیل می‌شوند. بنابراین، هنگامی که یک معما حل می‌شود، یک بلوک ماینینگ استخراج می‌شود و کاربر یا برنامه‌نویس جایزه دریافت می‌کند. آن پاداش، یک Bitcoin است. برای جمع‌آوری استخراج Bitcoin، کاربران، کاربر باید یک حساب بیت کوین ایجاد کند، که تا حدودی شبیه یک ایمیل کامپیوتری است که دارای 27-34 حرف و کلمه است.

نهنگ بیت کوین چیست؟

نهنگ بزرگ‌ترین پستاندار جهان و نهنگ بیت کوین ، بزرگ‌ترین بازیگر در بازار بیتکوین است. این‌ها نوعا شامل افراد نیستند، بلکه شامل موسساتی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیتکوین هستند. برای مثال، Pantera Capital, Bitcoins Reserve, Bitcoin Investment Trust و … .

این موسسات معمولا صدها هزار بیت کوین را جابجا می‌کنند. این یک عملیات بسیار پنهان است: این سرمایه‌ها یک توافقنامه ویژه را با یک صرافی برای انتقال این مبالغ هنگفت از طریق معاملات با تجار عادی ترتیب می‌دهند.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، تنها ۱۰۰۰ نفر از مردم، ۴۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. آن‌ها می‌توانند با فروش تنها بخشی از دارایی‌های خود، بازار را به حالت جنون بکشانند.

با توجه به این مطالعه، در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان مشغول به کار هستند. به طور جالب، توجه داشته باشید که تنها در حدود ۳۰ درصد از نگهداران بیت کوین، از نظر مقدار متعلق به آن، در ۳۰ درصد برتر قرار دارند. برای بودن در یک درصد برتر، شما تنها باید ۱۵ بیت کوین، به نام خود داشته باشید.

بیت کوین را از کجا بخریم؟

Bitcoin یا سایر ارزهای رمزنگاری‌شده، در بازارهایی به نام صرافی ارزهای دیجیتال در دسترس هستند. این پلتفرم‌های صرافی می‌توانند به شما در خریدوفروش بیت کوین کمک کنند. شما که تا این‌جا با مقالۀ “بیت کوین چیست؟ همه‌چیز درباره بیتکوین” آمدید، خوب است بدانید برخی از پلتفرم‌های رایج مبادلات ارزهای دیجیتال، Coinbase، Coinmama، نام دارد. این پلتفرم‌ها در یک کیف پول دیجیتال، درست مانند یک حساب بانکی مجازی ذخیره می‌شوند.

چرا بیت کوین بخریم؟

بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری‌شده در جهان است. شرکت‌های بیشتری، Bitcoin را به‌عنوان پرداختی می‌پذیرند تا دنیایی مبتنی بر رمزارز را تقویت کنند. در آینده، ممکن است شاهد جهانی باشیم که بیت کوین، پول دیجیتال استاندارد خواهد بود.

ریسک در بازار بیت کوین چیست؟

بازار کریپتو، به‌شدت بی‌ثبات است. از این رو، بیتکوین در معرض آشفتگی بازار است. علاوه‌براین، عدم شفافیت و مقررات، باعث شده‌است که قوانین کشورها به‌طور جدی به فکر ارزهای دیجیتال باشند. علاوه‌براین، استخراج Bitcoin، اثرات زیست‌محیطی نامطلوبی دارد.

از این رو، تسلا پذیرش بیت کوین را به‌عنوان پرداخت متوقف کرد. اگر بیتکوین، بتواند روی نگرانی‌های پایداری، کار کند، هنوز در حال بررسی این تصمیم است.

بیتکوین چیست

معرفی مزایا و معایب بیت کوین

اگرچه بیت کوین در مقایسه با سیستم پول نقد، مزایای زیادی دارد، اما دارای معایبی نیز هست. بیایید به سراغ معرفی مزایا و معایب بیت کوین برویم:

مزایای بیت کوین

با مزایا ارز بی تی سی با ما همراه باشید:

1. پرداخت هزینه ها با تلفن همراه

کاربران بیت کوین، می توانند هزینه هایشان را در هر مکانی که به اینترنت وصل است پرداخت کنند. این بدان معنی است که هرگز مجبور نیستید برای خرید یک کالا به یک بانک یا فروشگاه مراجعه کنید.

2. ناشناس و خصوصی بودن

معاملاتی که با بیت کوین انجام می شوند، کاملاً ناشناس و خصوصی هستند. برخلاف پرداخت از طریق بانک، که معاملات قابل پیگیری و شناسایی است، انجام معاملات با بیت کوین قابل شناسایی نیست.

اشخاص فقط می توانند آدرس کیف پولی که پرداخت روی آن ارسال و دریافت شده است را بدانند. اما معلوم نیست این آدرس ها متعلق به چه کسی است؟! مثل این است که برای یک حساب پول بفرستید اما ندانید آن حساب برای کیست.

البته اگر شخصی برای مدت زمان طولانی، برای تمام معاملاتی که انجام می دهد، از یک آدرس کیف پول بیت کوین یکسان استفاده کند، احتمال ردیابی او وجود دارد.

3. آزادی پرداخت

با استفاده از بیت کوین، می توانید با هر شخصی، در هر نقطه از جهان، معامله کنید. برای این کار نیازی به هیچ واسطه ای ندارید. حتی می توانید در روز های تعطیل، روزهای اعتصاب، درون و خارج مرز و به هر میزان که می خواهید، معاملاتتان را انجام دهید.

4. کمتر شدن هزینه ها

پرداخت از طریق بیتکوین، هزینه بسیار کمی دارد. حتی در خیلی از مواقع، هزینه آن تقریبا صفر است. همه چیز به اولویت های شما بستگی دارد.

اگر می خواهید معاملاتتان را با حداکثر سرعت انجام دهید، مجبورید هزینه تراکنش را پرداخت کنید، اما حتی در این شرایط هم، هزینه ای که پرداخت می کنید، بسیار کمتر از پرداخت با روش های با واسطه یا کیف پول های دیجیتال دیگر است.

5. ریسک کمتر برای تاجران

معاملاتی که با بیت کوین انجام می شوند، ایمن و برگشت ناپذیر هستند، و اطلاعات شخصی فروشنده و خریدار محفوط می ماند. این ویژگی، به تاجران اطمینان می دهد که در برابر ضررهای ناشی از کلاهبرداری یا برگشت پول اشتباه، محفوظ بمانند.

6. تمرکز نظیر به نظیر

سیستم پرداخت بیت کوین کاملاً نظیر به نظیر است، این بدین معنی است که کاربران می توانند بدون نیاز به تأیید از طرف منبع یا مرجع خارجی، با هر کسی در هر کجای دنیا که در شبکه حضور دارد، معاماله کنند.

7. سریع است

معاملات با بیت کوین، بسیار سریع تر از معامله با استفاده از کانال های بانکی است. خرید و فروش بیت کوین نیز به سرعت فرستادن و دریافت ایمیل است و در عرض ۱۰ دقیقه قابل پردازش است. همچنین، اگر معامله “تایید نشده” باشد، باز هم بلافاصله پردازش می شود.

این به این معنی است که تاجر، خطر پذیرش معامله ای که هنوز توسط بلاک چین بیتکوین تأیید نشده را پذیرفته است.

کارت های اعتباری یا سرویس های کیف پول دیجیتال، خدمات معاملات فوری تأیید شده را ارائه می دهند اما برای انجام این کار، معمولاً هزینه های سنگینی دریافت می کنند. بیت کوین علاوه بر اینکه چنین هزینه هایی ندارد، سرعت بالاتری نسبت به سرویس های دیگر دارد.

8. دولت های مرکزی نمی توانند روی آن کنترلی داشته باشند

فرض کنید می خواهید ۱ میلیون دلار به شخصی بپردازید. اگر به بانک بروید به شما اسکناس یا طلا می دهند؟ خیر! آن ها به شما حواله می دهند. ممکن است وقتی شخص بخواهد پول را به حسابش در بانک دیگری واریز کند، به او بگویند که این بانک از حواله او پشتیبانی نمی کند و باید مراحل دیگری را طی کند!

زمانی که معامله بین دو نفر در دو کشور مختلف انجام می شود، این مشکل سختر هم می شود! اگر در بانک های کشور شما بگویند حواله ای که از کشور مبدا صادر شده، اعتباری ندارد، چه می کنید؟!

بیت کوین همچین مشکلی ندارد. از آنجایی که این ارز دیجیتال غیر متمرکز است، دولت ها نمی توانند آن را از شما بگیرد و هیچ کسی بر روی آن کنترلی ندارد.

نهایت کاری که دولت ها می توانند انجام دهند این است که خرید و فروش آن را غیر قانونی اعلام کنند؛ اما در هر صورت، می توانید از آن در بازار ها، مکان ها و مناطقی که قانونی هستند، استفاده کنید.

9. دیگران نمی توانند اطلاعات پرداخت شما را بدزدند

شاید این بزرگترین مزیت بیت کوین باشد. امروزه بیشتر خریدهای اینترنتی از طریق کارت های اعتباری انجام می شود. برای خرید با این کارت ها، باید تمام اطلاعات محرمانه تان را (شماره کارت اعتباری، تاریخ انقضا و شماره CVV) در صفحه اینترنتی وارد کنید. به همین دلیل است که آمار سرقت ار کارت های اعتباری بسیار بالاست.

معاملاتی که با بیت کوین انجام می شوند، اطلاعات محرمانه شما را نمی خواهند؛ در عوض، از دو کلید استفاده می کنند: یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی. کلید عمومی همانطور که از نامش پیداست عمومی است و هرکسی که در شبکه باشد، می تواند آن را ببیند (در واقع این کلید، آدرس بیت کوین شماست).

اما کلید خصوصی شما مخفی است. وقتی بیتکوین را برای شخص دیگری می فرستید، با ترکیب کلیدهای عمومی و خصوصی خود و استفاده از یک عملکرد ریاضی، معامله را “امضا” می کنید. امضا کردن باعث ایجاد یک گواهی می شود که ثابت می کند معامله از طرف شما انجام شده است.

10. می توانید پولتان را ایجاد کنید

همان طوری که دولت مرکزی می تواند پولش را چاپ کند، شما هم می توانید بیتکوین خودتان را تولید کنید! استخراج بیتکوین از طریق رایانه انجام می شود. برای این کار، باید کامپیوترتان را روشن کنید و نرم افزار استخراج بیت کوین را فعال کنید.

معاملات در بیت کوین، در بلوک ها جمع می شوند و هر ۱۰ دقیقه یکبار تایید می شوند. رایانه های ماینر (استخراجگر)، با حل معادلات پیچیده، بلوک ها را حل می کنند. اگر اولین کسی باشید که معادله را حل کرده، کل هزینه آن را دریافت می کنید، در غیر این صورت، فقط هزینه معامله را دریافت می‌کنید.

استخراج بیتکوین ماین کردن

خوب! مواردی که در بالا عنوان کردیم، فقط مزایای بیتکوین بودند. در پایین می خواهیم معایب بیت کوین را نیز معرفی کنیم:

معایب بیت کوین

با عیب های BTC با ما همراه باشید:

1. سخت بودن تهیه سخت افزارهای استخراجگر

برای استخراج بیتکوین، به سخت افزار های گران قیمت و پر مصرف نیاز دارید. علاوه بر این، به دلیل بالا بودن مصرف برق و سنگین بودن حجم محاسبات، همیشه این احتمال وجود دارد که گوشی تلفن یا کامپیوترتان بسوزد.

2. خطرات زیست محیطی استخراج بیت کوین

در حال حاضر، دستگاه های زیادی در سرتاسر جهان برای استخراج بیت کوین مشغول به کارند. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ انجام شد، معلوم شد که استفاده از سخت افزار های استخراجگر بیت کوین، علاوه بر گرم تر کردن دمای محیط و صرف انرژی زیاد، باعث تولید حجم زیادی دی اکسید کربن می شوند.

3. پذیرفته نشدن توسط اکثریت جامعه

با اینکه مدت زیادی است این ارز دیجیتال به بازار عرضه شده، اما بسیاری از مردم هنوز از بیت کوین بی اطلاع هستند. روز به روز، سازمان های تجاری بیشتری بیت کوین را قبول می کنند، اما این لیست همچنان کوچک است و جای رشد دارد.

4. نوسان قیمت

قیمت بیت کوین بسیار ناپایدار است و با سرعت بسیار بالایی افزایش یا کاهش می یابد. ممکن است این نوسانات قیمت برای دلالان یک مزیت محسوب شود، اما سرمایه گذاران واقعی، آن را بسیار خطرناک می دانند. بنابراین، همه سرمایه گذاران مایل نیستند روی بیت کوین سرمایه گذاری کنند.

5. در حال توسعه بودن

نرم افزار بیت کوین نواقص زیادی دارد و روز به روز در حال اصلاح و بازبینی است. این کار برای این است که استخراج بیت کوین امن تر، راحت تر و در دسترس پذیر تر باشد. بعضی افراد هنوز نمی توانند با این ویژگی کنار بیایند. از طرف دیگر، بیشتر مشاغلی که بر پایه خدمات بیت کوین هستند، هنوز هیچ بیمه ای ارائه نمی دهند.

6. دخالت های احتمالی دولت ها

درست است که دولت نمی تواند بیتکوین شما را بگیرد، اما می تواند معامله و خرید و فروش آن را در کشور ممنوع کند. این کار باعث می شود کیف پول و شرکت های خدمات بیت کوین تعطیل شوند. در نتیجه، بیت کوین موجود در این کیف پول ها مسدود شده و دسترسی به آنها دشوار می شود.

7. کاهش شدید قیمت

غیر تورمی بودن بیتکوین مزیت بزرگی برای اقتصاد به حساب می رود. اما اگر بخش بزرگی از بیت کوین، به دست یک احتکار کننده بزرگ بیفتد، رکود بزرگی در آن ایجاد می شود.

تعداد بیت کوین محدود است و اگر بخش بزرگی از آن توسط دلالان و سرمایه گذاران نگه داری شود، آنها ممکن است بخواهد بیتکوین را برای مدت زمان طولانی پیش خودشان نگه دارند، تا تقاضا به حداکثر برسد، و بتوانند در یک زمان کوتاه با قیمت بسیار زیادی بفروشند. در این بین، فقط احتکار کننده ها سود می کنند و کسانی که خریدار آن هستند، ضرر خواهند کرد.

8. عدم برگشت پول

در صورتی که کیف پول یا کارت های اعتباری تان به سرقت روند یا گم شوند، می توانید با بانک یا موسسات مرتبط با کارت های ارتباطی تماس بگیرید تا آن ها را لغو کنند. سپس می توانید درخواست کارت جدید بدهید و پس از مدتی، کارت جدیدتان را با همان موجودی قبلی، دریافت و استفاده کنید.

در مورد کیف پول بیت کوین همچین کاری نمی توانید انجام دهید. شبکه بیت کوین غیرمتمرکز است و هیچ کس بر آن تسلط ندارد. در نتیجه، نمی توانید به شخص یا سازمانی تماس بگیرید و از او کمک بخواهید.

اگر کیف پول بیت کوین خود را گم کنید، تمام بیت کوین هایتان که در آن بوده را گم کرده اید. در صورتی که کد پشتیبانی کیف پولتان را تهیه نکرده باشید، به هیچ عنوان نمی توانید بیت کوین هایتان را بازگردانید و پولتان برای همیشه از دست می رود.

با استفاده از این کد پشتیبانی، می توانید موجودی کیف پول بیت کوین را بازیابی کنید. بنابراین، تهیه کد پشتیبانی از کیف پولتان را فراموش نکنید!

9. پولشویی و بازار سیاه

یکی از معایب بیتکوین این است که در معاملات غیر قانونی مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا، از بیت کوین برای پولشویی و معاملاتی که در بازارهای سیاه انجام می شد، استفاده می کردند. برای پولشویی نیز، واسطه ها پول را دریافت می کردند و از طریق بیت کوین، آن را برای شخص دیگری می فرستادند.

محرمانگی و غیر ردیابی بودن معاملات، چیزی بود که خلافکاران نیاز داشتند. در حال حاضر نیز، با توجه به شناخته شدن روز افزون بیتکوین، حجم معاملات غیر قانونی که با این ارز دیجیتال انجام می‌شود، رو به افزایش است.

 

رویکرد قوانین ایران برای بیت کوین چگونه است؟

زمانی که بحث بیتکوین در جهان مطرح شد، کشور ما، ایران هم نتوانست به آن سمت نرود. خب، رویکرد قوانین ایران برای بیت کوین چیست؟ در حال حاضر، در کشور ما، استخراج بیت کوین قانونی است. ماینرها می‌توانند از وزارت صنعت، معدن، تجارت، مجوز واردات دستگاه‌های استخراج را دریافت کنند و مجوزهای لازم را هم از ادارۀ برق منطقۀ خود دریافت نمایند.

با اینکه استخراج بیتکوین در ایران قانونی است، اما قوانین معاملات ارزهای دیجیتال در ایران، کماکان ابهام‌های قانونی زیادی دارد. در تاریخ تیرماه 1398، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، خبر داد که این کمیسیون، صنعت کریپتوکارنسی را در ایران به رسمیت شناخته‌است.

با این حال که رمزارها در ایران، قانونی شده‌اند، همچنان، ابهام برقرار است. اما این ابهام ارز دیجیتال و بیت کوین چیست؟ در حال حاضر، صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور ما، به استناد مادۀ دوم قانون مجازات عمومی کار می‌کنند. طبق این قانون، تا وقتی که یک فعالیت، جرم‌انگاری نشده‌باشد، برای انجام آن از دید قانون مانعی وجود ندارد.

 

در نهایت…

به طور کلی، بیتکوین می تواند مزایا و معایب زیادی داشته باشد. هدف و طریقه استفاده شما، سود وضرر های بیت کوین را مشخص می کند. اگر می خواهید برای انجام معاملات یا خریدهایتان از بیتکوین استفاده کنید، قبل از هرچیزی باید با تمام ویژگی های آن آشنا شوید.

این روزها که صحبت از ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از بیت کوین بسیار داغ است، چه‌بسا، شما هم بخواهید بدانید بیت کوین چیست و چطور می‌توان از آن به درآمد رسید.

پس با خواندن این مقاله، شما هم بعد از اینکه دانستید بیت کوین چیست، در حوزۀ بازارهای مالی دیجیتال وارد شوید و از بیتکوین کسب درآمد کنید.

برچسب ها :